Mgr Łukasz O. – absolwent Instytut Historii i Instytutu Europeistyki oraz doktorant Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, z wykształcenia nauczyciel, współpracownik Centrum Badań Holokaustu UJ. Swoją pomocą spragnionym wiadomości z historii i wiedzy o społeczeństwie Maturzystom służy już czternasty rok, posiadając bogate doświadczenie i odpowiednie podejście do pracy z młodzieżą i dorosłymi. Nie tylko przygotowuje do matury, ale także do podjęcia studiów, ucząc myślenia, kojarzenia faktów, analizy i syntezy, wskazywania analogii, dedukcji, właściwego wnioskowania oraz logicznego myślenia. Może pochwalić się brakiem poprawek i wysokimi wynikami abiturientów. Uwielbia znakomitą lekturę, długie spacery, muzykę.
Wysokie kompetencje naszych prowadzących oraz pasja do przedmiotu, połączone z umiejętnościami przekazywania wiedzy sprawiają, że uczniowie odkrywają ten przedmiot na nowo, wielokrotnie zastanawiając się, czy to ten sam ze szkoły. Nasi wykładowcy podczas prowadzenia zajęć ubarwiają swoje wykłady anegdotami, wydarzeniami, o których milczą nauczyciele w szkołach, a wiadomości tych na próżno szukać w podręcznikach szkolnych. Uczniowie dzięki dodatkowym informacjom łatwiej zapamiętują wydarzenia oraz fakty. To przekłada się na lepsze wyniki na testach maturalnych.
Zajęcia odbywają się w oparciu o unikalne połączenie trzech metod edukacyjnych. Teoretycznej, polegającej na przekazaniu Uczestnikom niezbędnej wiedzy. Praktyka wskazuje, że wymaga ona uzupełnienia w stosunku do materiału realizowanego w warunkach szkolnych. Kursanci poznają kluczowe fakty, przyswajają informacje z zakresu wiedzy o społeczeństwie i/lub historii podawane w sposób ciekawy, pasjonujący i pozwalający na uporządkowanie zagadnień, a także połączenie ich w logiczną całość. Poznają procesy rządzące tymi dyscyplinami, co czyni naukę łatwiejszą i przyjemniejszą. Wiadomości prezentowane przez prowadzącego są uzupełniane autorskimi materiałami edukacyjnymi oraz wskazówkami bibliograficznymi pozwalającymi nie tylko utrwalić, ale także poszerzyć i powtórzyć wiedzę. Weryfikacyjnej polegającej na badaniu nie tylko głębokości wiedzy Uczestników, ale także stopnia jej przyswojenia i operacjonalizacji, czyli umiejętności zastosowania zgromadzonych informacji w praktyce. W tym celu pracujemy z oryginalnymi arkuszami maturalnymi oraz zestawami zadań wykorzystywanymi do ich sporządzania, a także autorskimi materiałami pozwalającymi sprawdzić wiedzę holistycznie (całościowo) i fragmentarycznie (poszczególne zagadnienia, działy, tematy, partie materiału, epoki). Wreszcie, ogólnorozwojowej kładącej nacisk na umiejętności niezbędne nie tylko podczas zdawania egzaminu maturalnego, ale także w dalszej karierze akademickiej i zawodowej. Reguły logicznego myślenia, kojarzenia faktów, budowania analogii i porównań, rozumienia i wyjaśniania zjawisk polityczno – społecznych, ekonomicznych i kulturowych, właściwej pracy z tekstem (analiza, rozumienie), umiejętność formułowania wypowiedzi pisemnej i ustnej, sztuka budowania przekonywającej argumentacji oraz obrony swoich racji i zajętego stanowiska, redagowanie rozprawki i innych form pisemnych, zdolność aktywnego udziału w dyskusji i prowadzenia debaty, to kompetencje nabywane w toku zajęć z historii i wiedzy o społeczeństwie oferowanych przez Abiturienta.